پرسمان3 The title of your home page

پرسمان3
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسمان3

و آدرس pasokh1.LXB.ir لینک نمایید

سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . 

در صورت وجود لینک ما در سایت شما

لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حجاب جزء بزرگترين مصالح اجتماعي است. و يكي از علامت هاي عفت باطني مي باشد.

استفاده از لباس هاي تنگ و برجسته نما، يا عريان نمودن بخشي از بدن و در معرض ديد نامحرم قرار دادن، عفت و حياي دختر را خدشه دار مي سازد و مقدمات دوري از خداوند مهربان را فراهم مي آورد(2).

از نظر فقهي پوشانيدن بدن از مردان نامحرم، واجب است. اما واجب نيست تمامي بدن خود را از افراد محرم مانند پدر، برادر و عمو و... بپوشانيم.

اما همانگونه كه حياء و عفّت باعث مي گردد كه ما، تمامي بدن خود را از نامحرمان بپوشانيم. به خاطر حفظ عفت و حياء نيز بهتر است در محيط خانه و در برابر پدر و برادران خود، نسبت به پوشش خود دقت نماييم. زيرا پوشش ظاهري يكي از علامت ها و نشانه هاي عفت باطني است(3).

گرچه لازم نيست در برابر پدر و برادر و ديگر افراد محرم، پوشش و حجاب كامل را رعايت كنيم، اما عفت و حياء موجب مي گردد كه در برابر آنان با ظاهري ساده و بدون آرايش حاضر گرديم. مخصوصاً اگر آنها در سن جواني هستند و به دليلي شرايط ازدواج ندارند.

در محيط خانه و در برابر برادران، لباس نبايد به گونه اي باشد كه حجم بدن را نشان دهد(4).محيط خانه بايد فضاي سالم و پاكي باشد. لذا از پوششي كه موجب گردد ديگران زمينة نگاه شهوت آلود را داشته باشند، نبايد استفاده نمائيم. حجاب و پوشش داخل خانه نيز بايد كمك كند روحيه حيا و عفاف نيز در ديگران تقويت گردد.

گاهي ممكن است برخي پوشش ها در محيط خانه، زمينه سازي آلودگي نمايند، و فضاي پاك و سلامتي معنوي خانواده را از بين ببرند، و موجب تحريك و برانگيخته شدن شهوت ديگران گردند. پس بهتر است قبل از اينكه زمينة چنين مسائلي در محيط خانه پيش بيايد، در نوع پوشش خود دقت نمائيم. هدف از عفت نيز همين است كه زنان براي ديگران (غير از شوهر) خود آراء و خودنما نباشند و موجب تحريك ديگران نگردند(5).

پس بهتر است در محيط خانه و در برابر برادران از لباس هاي ساده و معمولي استفاده نماييم و از لباس و آرايشي كه موجب تحريك ديگران مي گردد پرهيز نماييم. و اين موافق با آداب خانوادگي و اخلاق ديني مي باشد.

خلاصه اينكه يك دختر هر اندازه متين تر و با وقارتر و با عفّت تر باشد، بر احترامش افزوده مي شود(6). و به خداوند نزديكتر مي گردد. دختر خانم ها مي توانند خارج از ديد برادران خود از پوشش هاي نازك و يا چسبان تري استفاده كنند تا هم به اصل عفاف توجه بيشتري كرده باشند و هم به حسن زيبايي خواهي خود جواب مثبت داده باشند.

البته نوع پوشش تا حدود زيادي به محيط زندگي، و جو حاكم بر افراد خانواده و از همه مهم تر تربيت اجتماعي و محيط تربيتي خارج از خانه در مورد برادر يا دوستان او مربوط مي شود. چه بسا اگر احتمال مي دهيد خداي ناكرده برادرتان با افراد ناابالي رفت و آمد دارد بايستي در امر پوشش در برابر او حساسيت بيشتري داشته باشيد. 

پاورقی:

1. مهدي زاده، حسين، حجاب شناسي (چالش ها و كاوش هاي جديد)، انتشارات مركز مديريت حوزة علميه قم، 1382، ص 28. ر.ك: نور:30، احزاب: 53، نور: 60، احزاب: 59.

2. فرهاديان، رضا، والدين و مربيان مسئول، انتشارات بوستان كتاب، 1382، ص 119.

3. مهدي زاده، حسين، حجاب شناسي (چالش ها و كاوش هاي جديد)، همان، ص 27.

4. قائمي، علي، اسلام و تربيت دختران، انتشارات اميري، 1383، ص 285.

5. مطهري، مرتضي، آشنايي با قرآن، تفسير سورة نور، انتشارات صدرا، 1374، ص 94.

6. مطهري، مرتضي، فلسفه حجاب، انتشارات صدرا، 1377، ص 95.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 27 / 9 / 1391برچسب:حجاب,پاكي,پوشش ,لباس ساده ,, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام دوستان به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 456
بازدید کل : 36384
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

  • سما دانلود - بروز ترین مرجع دانلود